- ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ - ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
- No comments
Σκύρος 30/10/2012
Πρόταση του Κυριάκου Αντωνόπουλου επιχειρηματία και Προέδρου του Λ.τ. Σκύρου προς το ΔΣ της ΣΝΕ, για την εμπορική εκμετάλλευση του Πλοίου «Αχιλλέας» στο άμεσο μέλλον.
κ. πρόεδρε και μέλη του ΔΣ της ΣΝΕ,
Με προγενέστερη επιστολή μου προς τα μέλη του ΔΣ της ΣΝΕ τον Σεπτέμβριο του 2011 σας πρότεινα την αλλαγή της δομολογιακής πολιτικής της εταιρείας μας σε άμεσο συσχετισμό με την οικονομική κατάσταση της Χώρας και τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που απαιτούνται από την ΣΝΕ για το όφελος της Σκύρου.
H πρόταση αυτή δεν βρήκε ανταπόκριση από την πλευρά σας πλην, της διανυκτέρευσης του πλοίου στην Κύμη τα Σάββατα της περιόδου Ιουλίου-Αυγούστου και μερική χρονική τροποποίηση του δρομολογίου προς Σκόπελο-Αλόννησο αυτή την ημέρα .
Ένα έτος αργότερα επανέρχομαι και σας καταθέτω την ίδια πρόταση η οποία και θα πρέπει να αποτελεί τη βάση για την θερινή δρομολογιακή και τιμολογιακή πολιτική σε όφελος του Νησιού και την επιβίωση της εταιρείας μας.
Η πρόταση αυτή θα δημιουργήσει και αναπτυξιακές προοπτικές για τα νησιά των Σποράδων.
Επιπρόσθετα σας προτείνω μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης ως προς την δρομολογιακή πολιτική της ΣΝΕ και κατά τους χειμερινούς μήνες ως ακολούθως.
Α. Προτεινόμενα χειμερινά δρομολόγια «Ε/Γ Ο/Γ Αχιλλέας»
Από 1/11/12 έως 30/3/13 προτείνεται η διακοπή της εκτέλεσης δυο (2) δρομολογίων του πλοίου στην γραμμή Σκύρου-Κύμης κατά τις ήμερες Τρίτη και Σάββατο.
Το δρομολόγιο του Σαββάτου δεν επιδοτείται και αποτελεί ξεκάθαρη επιλογή για τον περιορισμό των εξόδων της ΣΝΕ.
Η πρόταση για την διακοπή του επιδοτούμενου δρομολογίου της Tρίτης βασίζεται,
1. στην μειωμένη κίνηση που παρουσιάζεται πρόσφατα τους χειμερινούς μήνες αυτή την ημέρα και η οποία δεν θα καλύπτεται οικονομικά από την επιδότηση,
2. στο γεγονός της εκτέλεσης αεροπορικού δρομολογίου Σκύρου –Αθήνας με φθηνό ναύλο το όποιο δεν εκτελούνταν πέρυσι σε τέτοια τιμή , χωρητικότητα και ποιότητα αεροσκάφους.
3. Στη συρρικνωμένη εμπορική κίνηση των φορτηγών που δεν αποτελεί πλέον παράγοντα πίεσης για την εκτέλεση καθημερινών δρομολογίων λόγω της ύφεσης της αγοράς.
4. Στην ανεπαρκή οικονομική κάλυψη του δρομολογίου από την επιδότηση.
Επιπρόσθετα θα αποτελεί κοινωνική πρόκληση η εκτέλεση δρομολογίων από δυο μέσα τεράστιων δυνατοτήτων (πλοίο και αεροπλάνο Airbus) με μεταφορική δυνατότητα 700 συνολικά επιβατών για να μοιράζονται 30-60 επιβάτες.
Εισηγούμαι πως αυτή η πρόταση θα πρέπει να υιοθετηθεί σε συνεννόηση με την Aegean airlines ώστε να στηριχτεί η αεροπορική εταιρεία στα 2 εβδομαδιαία χειμερινά της δρομολόγια και τούτο σαν ελαχίστη αναγνώριση της τεράστιας θερινής επισκεψιμότητας που απέκτησε η Σκύρος από τα φθηνά αεροπορικά δρομολόγια και το μέγεθος των αεροσκαφών της.
Θα μπορούσε επίσης να παγιωθεί συνεργασία των δυο εταιρειών με γνώμονα το συμφέρον του Νησιού, ώστε να υπάρχει κοινός και συμφέρον σχεδιασμός δρομολογίων αλλά και ευρύτερη συνεργασία με κατάλληλα χρονικά περιθώρια για τις προσαρμογές των λοιπών τουριστικών παροχών που θα απαιτηθούν από την πολιτική των δυο εταιρειών.
Β Προτεινόμενα Θερινά δρομολόγια «Ε/Γ Ο/Γ Αχιλλέας»
Προτείνεται η δραστηριοποίηση του πλοίου σε γραμμές εκτός Σκύρου από την 8η Ιουλίου έως την 31η Αύγουστου 2013 , η επέκταση των δρομολογίων στον Βόλο και την Σκιάθο με μείωση των δρομολογίων προς την Σκόπελο-Αλόννησο. Με αυτό τον τρόπο καθίσταται δυνατή και η δυνατότητα αύξησης των δρομολογίων στο Κύμη Σκύρος εφ όσον απαιτηθεί.
Παραδοχές: Α Η δυσμενής οικονομική κατάσταση θα ευνοήσει τα συμβατικά πλοία έναντι των ταχυπλόων στα οποία κυρίως έχει στηριχτεί η εξυπηρέτηση των Σποράδων.
Αυτά κυρίως τα πλοία (τα ταχύπλοα ) θα «πληρώσουν » την οικονομική κρίση και θα αποσυρθούν.
Β. Η «προς τα κάτω» διάφορα του εισιτηρίου του «Αχιλλέας» σε σχέση με τον ανταγωνισμό θα εκμηδενίσει τις τυχόν διαφορές προσέγγισης στα Λιμάνια (πχ κατάσταση δρόμων , απόσταση Λιμένα από αστικά κέντρα- λοιπές συνθήκες ) Η λογική του κόσμου θα επικεντρωθεί στην έννοια φθηνό αδιαφορώντας για τους χρόνους ταξιδίου των μέσων.
Γ. Αναπτυξιακή πολιτική και επεκτάσεις δρομολογίων με το πλοίο να επιστρέφει κάθε βράδυ στην Λιναριά , απλά δεν γίνεται.
Δ. Τα δρομολόγια εκτός του Σκύρου – Κύμης πρέπει να περιοριστούν στο «ζουμερό» χρονικό διάστημα Ιουλίου -Αυγούστου.
Ε. Η γραμμή Κύμη- Σκόπελος – Αλόννησος τρεις φορές την εβδομάδα θα πρέπει να περιοριστεί στη μια προσέγγιση .
Προτείνεται ο περιορισμός του δρομολογίου Κύμη- Αλόννησος Σκόπελος –Κύμη σε μια φορά την εβδομάδα σε ελκυστική ημέρα (Σάββατο) και η επέκταση των δρομολογίων σε πιο δυναμικούς για την ΣΝΕ και την Σκύρο προορισμούς με αναπτυξιακό άρωμα όπως ο Βόλος και η Σκιάθος .
Προτείνεται η επανασύνδεση όλων των Σποράδων, με την Σκύρο να «μπαίνει» στον χάρτη και την αγορά της Θεσσαλίας και της Βόρειας Ελλάδας.
Κίνηση που θα «τραβήξει» το καθολικό ενδιαφέρον της περιοχής και θα ανοίξει και τον δρόμο για περαιτέρω πρωτοβουλίες η συνεργασίες.
Η Σκύρος μπορεί να αποτελέσει γέφυρα για τους επισκέπτες από τις Σποράδες που θα κάνουν χρήση των φθηνών εισιτήριων της Aegean για την περαιτέρω μετακίνηση τους.
Παρακάτω αναλύονται τα προτεινόμενα δρομολόγια.
Ημέρα Δευτέρα (9-16-23-30 ΙΟΥΛΙΟΥ και 5-12-19-26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013)
Τοπικά δρομολόγια , 2 από Σκύρο προς Κύμη , 1 από Κύμη προς Σκύρο
Αναχ από Σκύρο 08.00 άφιξη Κύμη 09.40
Αναχ από Κύμη 11.00 άφιξη Σκύρο 12.40
Αναχ από Σκύρο 13.45 άφιξη Κύμη 15.25
Αναχ από Κύμη 16.30 άφιξη Σκύρο 18.10
Αναχ από Σκύρο 18.30 άφιξη Σκιάθο 21.00
Αναχ απο Σκιάθο 21.30 άφιξη Βόλο 00.30 Διανυκτέρευση πλοίου/ Βόλος
Δρομολόγια Σκύρος Κύμη 2 Κύμη Σκύρος 3
Εναλλακτικά μπορούν να μειωθούν τα δρομολόγια Σκύρου Κύμη και Κύμης Σκύρου κατα 1 όπως παρακάτω
Αναχ από Σκύρο 08.00 άφιξη Κύμη 09.40
Αναχ από Κύμη 11.00 άφιξη Σκύρο 12.40
Αναχ από Σκύρο 13.45 άφιξη Σκιάθο 16.15
Αναχ από Σκιάθο 16.40 άφιξη Βόλο 19.40 Διανυκτέρευση πλοίου/ Βόλος
Ημέρα Τρίτη ( ΙΟΥΛΙΟΥ και 6-13-20-27 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013)
Τοπικά δρομολόγια , 2 από Σκύρο προς Κύμη , 1 από Κύμη προς Σκύρο .
Αναχ από Βόλο 09.00 άφιξη Σκιάθο 12.00
Αναχ από Σκιάθο 12.45 άφιξη Σκύρο 16.05
Αναχ από Σκύρο 17.00 άφιξη Κύμη 18.40
Αναχ από Κύμη 19.45 άφιξη Σκύρο 21.25
Αναχ από Σκύρο 22.15 άφιξη Κύμη 23.55 Διανυκτέρευση πλοίου/ Κύμη
Ημέρα Τετάρτη (3-10-17-24-31 ΙΟΥΛΙΟΥ και 7-14-21-28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013)
Τοπικά δρομολόγια, 2 από Σκύρο προς Κύμη, 3 από Κύμη προς Σκύρο
Αναχ από Κύμη 10.00 άφιξη Σκύρο 11.40
Αναχ από Σκύρο 12.45 άφιξη Κύμη 14.25
Αναχ από Κύμη 15.30 άφιξη Σκύρο 17.10
Αναχ από Σκύρο 18.10 άφιξη Κύμη 19.50
Αναχ από Κύμη 21.00 άφιξη Σκύρο 22.40 Διανυκτέρευση πλοίου/Σκύρος
Ημέρα Πέμπτη ( 4-11-18-25 ΙΟΥΛΙΟΥ και 1-8-15-22-29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013)
Τοπικά δρομολόγια , 2 από Σκύρο προς Κύμη , 1 από Κύμη προς Σκύρο
Αναχ από Σκύρο 07.00 άφιξη Κύμη 08.40
Αναχ από Κύμη 09.30 άφιξη Σκύρο 11.10
Αναχ από Σκύρο 12.10 άφιξη Κύμη 13.50
Αναχ από Κύμη 14.50 άφιξη Σκιάθο 18.10
Αναχ από Σκιάθο 18.50 άφιξη Κύμη 22.10
Αναχ από Κύμη 23.00 άφιξη Σκύρο 00.40 Διανυκτέρευση πλοίου Σκύρος
Ημέρα Παρασκευή (5-12-19-26 ΙΟΥΛΙΟΥ και 2-9-16-23-30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013)
Δυνατότητα τοπικών δρομολογίων , 3 από Σκύρο – Κύμη , 3 από Κύμη προς Σκύρο.
Αναχ από Σκύρο 08.00 άφιξη Κύμη 09.40
Αναχ από Κύμη 10.40 άφιξη Σκύρο 12.20
Αναχ από Σκύρο 13.15 άφιξη Κύμη 15.05
Αναχ από Κύμη 16.00 άφιξη Σκύρο 17.40
Αναχ από Σκύρο 18.45. άφιξη Κύμη 20.25
Αναχ από Κύμη 21.30 άφιξη Σκύρος 23.10 Διανυκτέρευση πλοίου/Σκύρος
Ημέρα Σάββατο (6-13-20-27 ΙΟΥΛΙΟΥ και 3-10-17-24-31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013 )
Δυνατότητα τοπικών δρομολόγιων , 3 από Σκύρο για Κύμη & 2 από Κύμη για Σκύρο
Αναχ από Σκύρο 07.00 άφιξη Κύμη 08.40
Αναχ από Κύμη 10.00 άφιξη Σκύρο 11.40
Αναχ από Σκύρο 12.45 άφιξη Κύμη 14.25
Αναχ από Κύμη 15.30 άφιξη Σκύρο 17.10
Αναχ από Σκύρο 18.00 άφιξη Κύμη 19.40
Αναχ από Κύμη 20.15 άφιξη Αλόν 22.35
Αναχ από Αλον 23.00 άφιξη Σκοπ. 23.50 Διανυκτέρευση πλοίου/Σκόπελος
Ημέρα Κυριακή (7-14-21-28 ΙΟΥΛΙΟΥ και 4-11-18-25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013 )
Τοπικά δρομολόγια , 3 από Σκύρο προς Κύμη , 3 από Κύμη προς Σκύρο.
Αναχ από Σκοπ 07.00 άφιξη Αλον 07.50
Αναχ από Αλον 08.30 άφιξη Κύμη 10.50
Αναχ από Κύμη 11.45 άφιξη Σκύρος 13.25
Αναχ από Σκύρο 14.30 άφιξη Κύμη 16.15
Αναχ από Κύμη 17.15 άφιξη Σκύρος 19.00
Αναχ από Σκύρο 20.00 άφιξη Κύμη 21.45
Αναχ από Κύμη 22.30 άφιξη Σκύρο 00.10 Διανυκτέρευση πλοίου/Σκύρος
Παρατηρήσεις
Τον Ιούλιο του και τον Αύγουστο του 2013(για το διάστημα από 8 Ιουλίου ως 31 Αύγουστου) τα προγραμματισμένα δρομολόγια από Κύμη προς Σκύρο
ήταν 11 την εβδομάδα και άλλα 11 την εβδομάδα από Σκύρο προς Κύμη
Με την παραπάνω πρόταση δρομολόγιων μπορούν να εκτελεστούν(εάν απαιτηθεί) 9 περισσότερα την εβδομάδα παρά την εκτέλεση άλλων προορισμών τις 4 ήμερες της εβδομάδας , αντί των 3 ήμερων του θέρους του 2010-11-12.
Όλες τις Τετάρτες και τις Παρασκευές της περιόδου ( 9 Ιουλίου- 31 Αυγούστου 2012 ) τα δρομολόγια από Σκύρο –Κύμη εάν απαιτείται μπορούν να είναι τριπλά.
Μπορεί να εξαιρεθεί η Τετάρτη 15 και η Παρασκευή 31 Αύγουστου και να μην εκτελεστεί τριπλό δρομολόγιο .
Έχει υπολογιστεί ικανοποιητικός χρόνος παραμονής του πλοίου στην Κύμη για την απαραίτητη λήψη καυσίμων.
Διανυκτερεύσεις πλοίου εκτός Σκύρου 3 (τρεις) φορές την εβδομάδα. ( Μία στον Βόλο , μια στην Κύμη , μια στην Σκόπελο ).
Έχουν υπολογιστεί οι δρομολογιακές ανάγκες των φορτηγών για την τροφοδοσία της αγοράς της Σκύρου
Κατά τις ημερομηνίες 16-17-18-19 ΑΥΓ (Παρ-Σα-Κυρ-ΔΕ – μετά τον 15Αυγουστο-Πεμπτη ) εκτελούνται τα δρομολόγια από Σκύρο προς Κύμη, χωρίς να απαιτείται διακοπή των εκτός Σκύρου προορισμών όπως μέχρι τώρα συνέβαινε.
Τα δρομολόγια στοχεύουν στην σύνδεση 6 διαφορετικών προορισμών με ότι αυτό συνεπάγεται σε συνδυασμούς και επιλογές , την αναπτυξιακή σύνδεση της Σκύρου με την Θεσσαλία και την καλύτερη εκμετάλλευση του πλοίου ώστε όλα τα δρομολόγια του να είναι ελκυστικά και κερδοφόρα ανεξάρτητα προορισμού.
Η απευθείας προσέγγιση της Σκιάθου από την Κύμη αποκτά νέα δυναμική και το τμήμα Σκιάθος- Βόλος- Σκιάθος παρέχει εγγυημένη απόδοση στο δρομολόγιο Σκύρου- Βόλου μέσω Σκιάθου.
Το ανταγωνιστικό Λιμάνι του Αγ , Κωνσταντίνου απέχει από την Σκιάθο τα ιδία μίλια από αυτό της Κύμης με την Σκιάθο (46 μίλια )
Η οδική απόσταση από την Αθήνα στον Αγ. Κωνσταντίνο είναι 165 χλμ και η απόσταση Αθήνας Κύμης 170 χλμ.
Το εισιτήριο του συμβατικού πλοίου από Αγ Κων/νο –Σκιάθο είναι 32 ευρώ.
Είναι σαφές ότι το κριτήριο επιλογής μετάβασης στην Σκιάθο θα είναι το ύψος του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου και η ποιότητα του πλοίου .
Οι ταχύτητες των περισσότερων συμβατικών πλοίων θα είναι παρόμοιες , «προς τα κάτω» γύρω στα 15-16,5 μίλια την ώρα.
Είναι προφανής η κατακόρυφη αύξηση των καταναλώσεων τροφίμων –ποτών εντός του πλοίου λόγω της διάρκειας των δρομολογίων.
Η προβολή της Σκύρου με DVD και έντυπο διαφημιστικό υλικό μέσα στο πλοίο κατά την διάρκεια των ταξιδιών, κρίνεται επιτακτική
Πρέπει να γίνει εκτίμηση του οφέλους , των εξόδων και των εσόδων τόσο σε επίπεδο εταιρείας όσο και σε επίπεδο Νησιού.
Μετά την αμμοβολή του πλοίου κατά τον τελευταίο δεξαμενισμό του και την βαφή της γάστρας του με νέας τεχνολογίας υφαλόχρωμα, επί πλέον ταχύτητα και η οικονομία προστεθήκαν στα στρατηγικά πλεονεκτήματα του «Αχιλλέα».
Δεν έχουν υπολογιστεί σε χρονικό και οικονομικό όφελος, αλλά μπορούν θα προσδώσουν επί πλέον άνεση και απόδοση στα προτεινόμενα δρομολόγια.
Κοι σύμβουλοι της ΣΝΕ, η αεροπορική εταιρεία ΑEGEAN κατάφερε να «ανεβάσει» την Σκύρο ένα παραπάνω επίπεδο σε περίοδο δραματικής οικονομικής συρρίκνωσης. Και την θαυμάσαμε, θεωρήσαμε την κίνηση με τα φθηνά εισιτήρια πανέξυπνη- αναπτυξιακή κτλ.
Εμείς ως Σκυριανοί και ΣΝΕ έχουμε ένα πολυεργαλείο στα χέρια μας τον «Αχιλλέα» που υπερέχει ποιοτικά στην ευρύτερη περιοχή των Σποράδων και όχι μόνο και είναι πλέον υπεράνω του ανταγωνισμού.
Το «Αχιλλέας» καθορίζει πλέον το επίπεδο και τον τρόπο των θαλασσίων συγκοινωνιών στην περιοχή.
Τα ταχύπλοα «τελείωσαν» πριν καν αρχίσουν να επιβάλλονται.
Είναι η ευκαιρία μας να κάνουμε τους άλλους να μας θαυμάζουν όπως κάναμε εμείς για την Αegean.
Η Σκύρος για πρώτη φόρα έχει τον πρώτο λόγο απέναντι στον ανταγωνισμό και την ευκαιρία για την διάσωση της και με τις δικές της δυνάμεις.
Κε πρόεδρε και σύμβουλοι της ΣΝΕ, έχετε την απόλυτη ευθύνη για μεγάλο τμήμα της αναπτυξιακής η μη πορείας της Σκύρου ως διαχειριστές του μεγαλύτερου οικονομικού και αναπτυξιακού παράγοντα που είναι η ΣΝΕ.
Μη διορατικές αποφάσεις, έλλειψη πρόθεσης η δυνατοτήτων που περιορίζουν τις δυνατότητες του πλοίου και της εταιρείας, δεν είναι αποδεκτά από την δοκιμαζομένη κοινωνία. Δεν ενδιαφέρει να μειώνονται τα έξοδα και να γίνεται οικονομία στο φωτοτυπικό χαρτί του γραφείου. Ενδιαφέρει να «φέρετε» επί πλέον έσοδα και ανάπτυξη.
Δοκιμάστε και θα λάβετε απαντήσεις, Δοκιμάστε και ας αποτύχετε, δεν έχει σημασία, πάντως δοκιμάστε. Η απραξία είναι καταδικαστέα.
Με τιμή
Κυριάκος Αντωνόπουλος
Επιχειρηματίας – Πρόεδρος Λ.Τ Σκύρου