- ΑΓΩΝΕΣ
- No comments
Η Σκύρος και το Λιμάνι της Λιναριάς επιλέχτηκαν από τον ΠΟΙΑΘ (Πανελλήνιο Όμιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης) μαζί με την Σύρο και την Χίο για την διεξαγωγή του 54ου Ράλλυ Αιγαίου 2017. Ο Αγώνας θα τελεστεί 14 – 24 Ιουλίου 2017 θα εκκινήσει από το Φάληρο θα πάει στη Σύρος και τη Χίος και θα Τερματίσει στη Σκύρο.
Η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου εκφράζει την τη μεγάλη της ικανοποίηση για την επιλογή αυτή που τιμά το Λιμάνι και το νησί. Το 2015 το Λιμάνι της Λιναριάς και η Σκύρος είχαν και πάλι επιλεχθεί, όμως ο αγώνας ματαιώθηκε λόγω των οικονομικών προβλημάτων από τα capital controls που είχαν επιβληθεί.
Ο Αγώνας θα έχει σκέλος τοπικής ιστιοδρομίας που θα διεξαχθεί στη Σκύρο την Ιουλίου υπό τον τίτλο «Κύπελλο Σκύρου».
Παραθέτουμε το δελτίο Τύπου του ΠΟΙΑΘ
«Το 2017, το « Ράλλυ Αιγαίου », η διοργάνωση του Πανελληνίου Ομίλου Ανοικτής Θαλάσσης θα συμπληρώσει τα 54 χρόνια ζωής. Πενήντα τρία χρόνια προκλήσεων και ναυτοσύνης σε μία από τις δυσκολότερες θάλασσες της Μεσογείου. Πρόκειται για μία διοργάνωση υψηλών απαιτήσεων που απαιτεί έγκαιρο σχεδιασμό. Έτσι, η υπεύθυνη επιτροπή του ΠΟΙΑΘ και, ύστερα από συνάντηση με τους κυβερνήτες των σκαφών, σχεδίασαν την διαδρομή του αγώνα για το 2017.
Όπως κάθε χρόνο, τα σκάφη θα αποπλεύσουν από τη θαλάσσια περιοχή του Μικρολίμανου με προορισμό τη Σύρο (86 ν.μ.). Η δεύτερη ιστιοδρομία θα είναι από το «νησί της Φραγκοσυριανής» στη Χίο (93 ν.μ.) και η τρίτη από τη Χίο στη Σκύρο (100 ν.μ.) όπου θα διεξαχθεί και μία παράκτια κούρσα. Για πρώτη φορά, ύστερα από πολλά χρόνια, τα σκάφη δε θα τερματίσουν στο Σούνιο αλλά στο νησί των Βορείων Σποράδων. Το «54ο Ράλλυ Αιγαίου» θα ολοκληρωθεί στις 24 Ιουλίου με τη δεξίωση στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου.
«Ο σχεδιασμός κάθε χρόνο έχει ως στόχο να επισκεφτούμε ένα απομακρυσμένο νησί. Κρίναμε ότι έπρεπε να είναι η Χίος γιατί έχει υποστεί τα πάνδεινα από το προσφυγικό κύμα. Θελήσαμε να βάλουμε στο πρόγραμμα και ένα νησί που δεν έχει πάει ποτέ η διοργάνωση και αυτό είναι η Σκύρος», δήλωσε ο πρόεδρος του Πανελληνίου Ομίλου Ανοικτής Θαλάσσης, Ιωάννης Μαραγκουδάκης.
Πολλά είναι τα κριτήρια με βάση τα οποία γίνεται η επιλογή των νησιών – προορισμών του «Ράλλυ Αιγαίου». Πρέπει τα λιμάνια να είναι ασφαλή, να έχουν βάθος περί τα 4 μ. ικανό να εξυπηρετήσει το βύθισμα των σκαφών, να μπορούν να φιλοξενήσουν περισσότερα από 30 σκάφη, να μπορούν να φιλοξενήσουν εκδηλώσεις απονομών και να έχουν συγκοινωνιακή σύνδεση με τον Πειραιά. Σε ότι αφορά τα νησιά πρέπει οπωσδήποτε για λόγους εθνικής σκοπιμότητας να περιλαμβάνεται ένα νησί στα ανατολικά παράλια της χώρας, ενώ τα νησιά – προορισμοί πρέπει να είναι και δημοφιλή, καθαρά για λόγους προβολής της διοργάνωσης. Κάθε χρονιά, στη διοργάνωση παίρνουν μέρος οι περισσότεροι από τους κορυφαίους ιστιοπλόους της χώρας με αποτέλεσμα οι αγωνιστικές απαιτήσεις να είναι υψηλές. Ο σχεδιασμός της εκάστοτε διαδρομής πρέπει να περιλαμβάνει,
Μία διαδρομή πάνω από 100 ναυτικά μίλια.
Μία διαδρομή που να περιλαμβάνει νύχτα.
Μία διαδρομή που να περιλαμβάνει ναυτικές δυσκολίες.
Μία διαδρομή που να έχει όρτσα ( με προϋπόθεση το μελτέμι ).
Μια διαδρομή που να φτάνει στο ανατολικό Αιγαίο
Το 54ο Ράλλυ Αιγαίου του 2016 θα έχει την διαδρομή ΦΑΛΗΡΟ –ΣΥΡΟΣ ΧΙΟΣ ΣΚΥΡΟΣ συνολικό μήκος 280 ν.μ.»
Σκοπός του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου (ΝΠΔΔ) είναι η διαρκής αναβάθμιση του Λιμένα ώστε να αποτελεί πόλο έλξης για την προσέλκυση διοργανώσεων κάθε τύπου. Στόχο μας αποτελεί η άριστη παροχή Υπηρεσιών σε όφελος της Εθνικής προβολής, της Εθνικής και τοπικής Οικονομίας.
Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου έχει μεριμνήσει για την αντιμετώπιση των αναγκών του Αγώνα και πέρα από τις Λιμενικές παροχές και διευκολύνσεις και τη διάθεση του προσωπικού του, κατά την παραμονή των σκαφών στο Λιμάνι της Λιναριάς εθελοντική ομάδα από φοιτητές του τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου καθώς και εθελοντές από τοπικές συλλογικότητες θα φροντίζουν για κάθε τι απαραίτητο.
Ταυτόχρονα θα παρέχει αρωγή κατά τον κατάπλου την πρόσδεση και τον απόπλου, με την βοήθεια σκαφών και έμπειρων κυβερνητών.
Τα ελλιμενιζόμενα σκάφη θα προσδένονται σε μόνιμα αγκυροβόλια ώστε παραμένουν ασφαλή αλλά και για να απαλλάσσονται τα πληρώματα τους από την διαρκή επιτήρηση τους.
Τα σκάφη που πρόκειται να ελλιμενιστούν τις ημέρες του Αγώνα, θα έχουν στη διάθεση τους όλες τις παροχές του Λιμένα και του τουριστικού καταφυγίου οι οποίες είναι οι ακόλουθες.
- Η παροχή πόσιμου νερού σε κάθε θέση παραβολής.
- Η παροχή ηλεκτρικού μονοφασικού και τριφασικού ρεύματος σε κάθε θέση παραβολής.
- Η αρωγή στην πρόσδεση και την παραμονή.
- Η αρωγή με ταχύπλοο σκάφος κατά την υποδοχή -κατάπλου.
- Η παροχή ασύρματης εκπομπής διαδικτυακού σήματος (Wi-Fi).
- Η χρήση χώρων ντουζιέρων και χώρων WC.
- Η χρήση πλυντηρίων και στεγνωτηρίων.
- Η χρήση αίθουσας Ηλ. επικοινωνίας και γραμματειακής υποστήριξης.
- Η χρήση του μόνιμου συστήματος αγκυροβολίας.
- Η καθημερινή αποκομιδή απορριμμάτων.
- Η απόρριψη χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων.
- Η απόρριψη χρησιμοποιημένων μηχανέλαιων.
- Η απόρριψη συσσωρευτών μολύβδου σκαφών.
- Η χρήση καροτσιών μεταφοράς απορριμμάτων.
- Η χρήση καροτσιών μεταφοράς τροφίμων.
- Η ασφαλιστική κάλυψη για κινδύνους αστικής ευθύνης.
- Οι συναλλαγές μέσω μηχανήματος ΑΤΜ.
- Η παροχή ηλεκτροφωτισμού.
- Η χρήση σύγχρονου εγκατεστημένου δικτύου και εξοπλισμού πυρασφάλειας
- Η αποκομιδή ανακυκλώσιμων απορριμμάτων.
- Η στάθμευση ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων.
- Η χρήση ανταλλακτικής βιβλιοθήκης.
- Η ναυτική πληροφορία μέσω αναρτημένων ναυτικών Χαρτών.
- Η παροχή δελτίου καιρού λιμένα.
- Η υπηρεσία παροχής πληροφοριών.
- Η δυνατότητα (μέσω τρίτων) ανεφοδιασμού καυσίμων.
- Η υπηρεσία αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης.
- Η οπτική κάλυψη του τουριστικού καταφυγίου με Live Web Cam.
- Η καθολική προσβασιμότητα των χώρων σε ΑΜΕΑ.
Οι παροχές λήψεων πόσιμου νερού , ρεύματος, η πυροπροστασία, τα εγκατεστημένα σωστικά υλικά κλπ, καλύπτουν όλη την έκταση του Λιμένα.
Το Λιμάνι της Λιναριάς. Κατεύθυνση λήψης της φωτογραφίας 248 μοίρες.
Το Λιμάνι έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας μέχρι και 80-90 αγωνιστικά σκάφη με παράλληλη εξυπηρέτηση των τακτικών δρομολογίων των Ε/Γ Ο/Γ.
Τα σκάφη που θα παραβάλλουν σε ντάνες, (εάν χρειαστεί), ενώ θα είναι ασφαλή αφού η εξωτερική ντάνα θα προσδένεται σε μόνιμα αγκυροβόλια του Λιμένα