Υδατοδρόμιο

ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ ΣΚΥΡΟΥ

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου τον Απρίλιο του 2014 προκήρυξε τον πρώτο στη Χώρα διαγωνισμό για την ίδρυση, κατασκευή,λειτουργία και εκμετάλλευση Υδατοδρομίου εντός Ζώνης Λιμένα από Ιδιωτικό Φορέα. Ο τρόπος των ενεργειών του Λ.Τ Σκύρου και η ίδια η προκήρυξη του Διαγωνισμού που «έβγαλε στον αέρα», αποτέλεσαν τα εργαλεία που ξεκλείδωσαν τις διαδικασίες σε Εθνικό επίπεδο. Σήμερα περισσότεροι από 40 Φορείς έχουν ακολουθήσει τον τρόπο και τη διαδικασία του Λ.Τ Σκύρου και έχουν υποβληθεί αντίστοιχοι φάκελοι για έκδοση αδειών ίδρυσης και  αδειοδοτήσεις Υδατοδρομίων.

Το Λ.Τ. Σκύρου επέλεξε την διαδικασία της προκήρυξης διαγωνισμού με όρο την ίδρυση κατασκευή λειτουργία και εκμετάλλευση Υδατοδρομίου χωρίς κόστος για το Λ.Τ. Σκύρου. Και τούτο διότι θεώρησε ότι δεν έπρεπε να σπαταληθούν πόροι που δύσκολα θα εξασφαλίζονταν για μία επένδυση που δια νόμου περνά στην ιδιοκτησία του Δημοσίου μόλις κατασκευαστεί.

Η επιλογή αυτή αποδείχτηκε η πλέον αποτελεσματική αλλά οι συνεχείς αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου επέβαλαν καθυστερήσεις και επικαιροποιήσεις των φακέλων ώστε  το 2022 να θεωρείται τελικά η χρονιά που θα ιδρυθούν- αδειοδοτηθούν αρκετά υδατοδρόμια  .

Το Υδατοδρόμιο της Λιναριάς Σκύρου προηγείται στις διαδικασίες αδειοδότησης και αναμένεται να είναι στα πρώτα Υδατοδρόμια ιδιωτικής επένδυσης που θα κατασκευαστούν. Σε προχωρημένες διαδικασίες είναι και τα Υδατοδρόμια Σκοπέλου Αλοννήσου και Βόλου τα οποία αναμένεται να συγκροτήσουν μαζί με αυτό της Σκύρου, το πρώτο Δίκτυο στο οποίο θα προγραμματιστούν τακτικές πτήσεις.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου έχει παραχωρήσει στο ΒΔ άκρο του Λιμένα τμήμα 100 τετραγωνικών μέτρων για να κατασκευαστούν οι εγκαταστάσεις που απαιτούνται για τη λειτουργία του.

Η κατασκευή του πραγματοποιήθηκε  από την ανάδοχο εταιρεία ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ ΣΚΥΡΟΥ ΙΚΕ η οποία πλειοδότησε σε Διαγωνισμό που προκήρυξε το Λ.Τ Σκύρου για την ανάληψη της κατασκευής της λειτουργίας και εκμετάλλευσης από Ιδιωτικό Φορέα.

Η διαδικασία της αδειοδότησης του Υδατοδρομίου της Λιναριάς ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ αφού εκδόθηκαν οι σχετικές άδειες κατασκευής απο το Υπουργείο Ναυτιλίας & Ν.Π  (ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΟΙΚΙΣΚOY ΠΛΩΤΗΣ ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ ΚΛΠ ΑΔΑ: ΩΤ6Κ4653ΠΩ-Ο6Θ)   αλλα  και το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ( ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΦΑΚΕΛΟΥ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΚΥΡΟΥ  ΑΔΑ: ΡΒΦ1465ΧΘΞ-ΔΘ1).

Οι εργασίες κατασκευής του Υδατοδρομίου αρχισαν την 15/3/2023 και ολοκληρώθηκαν τον Νοέμβριο του 2023.

Η Σκύρος πρόκειται να καταστεί θαλάσσιος συγκοινωνιακός κόμβος και θα συνδέεται με τη Βόρειο Ελλάδα, τα Νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, τις Σποράδες, το Βόλο, τις Κυκλάδες και την Αττική.

%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%b5%ce%b9%ce%ba%cf%8c%ce%bd%ce%b1%cf%82-whatsapp-2024-06-15-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-12-18-27_e39a97bb%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%b5%ce%b9%ce%ba%cf%8c%ce%bd%ce%b1%cf%82-whatsapp-2024-06-15-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-12-15-10_16de058a%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%b5%ce%b9%ce%ba%cf%8c%ce%bd%ce%b1%cf%82-whatsapp-2024-06-15-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-12-18-27_36277ff5%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%b5%ce%b9%ce%ba%cf%8c%ce%bd%ce%b1%cf%82-whatsapp-2024-06-15-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-12-15-10_b9a29802ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ

Ο Φορέας Λειτουργίας Υδατοδρομίου Σκύρου θα καθορίζει τα τιμολόγια των παρεχόμενων από αυτόν υπηρεσιών, το ύψος των οποίων δεν μπορεί να είναι κατώτερο ή ανώτερο από αυτό που ορίζεται με την κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υποδομών – Ανάπτυξης και Ναυτιλίας με Αριθμ. Οικ. 68664/168/(ΦΕΚ50Β/15.01.2014).

Για κάθε αναχωρούντα επιβάτη από υδατοδρόμιο καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου τέλος ίσο με 5% του καθαρού ναύλου, που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Το ίδιο ποσό καταβάλλεται για κάθε επιβάτη και στην περίπτωση ολικής ναύλωσης αεροσκάφους, ανεξάρτητα από το ποσό που καταβλήθηκε.

Με την υπ’αριθμ 6157/24/(ΦΕΚ 655Β/17.03.2014) απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υποδομών – Ανάπτυξης και Ναυτιλίας καθορίζονται οι υπόχρεοι απόδοσης του τέλους, ο τρόπος και ο χρόνος απόδοσής του, τυχόν απαλλαγές εκ του τέλους, καθώς και οι κυρώσεις εκπρόθεσμης, ανακριβούς ή μη αποδόσεως του τέλους.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Για τα περιφερειακά υδατοδρόμια θα απασχολούν κατά ελάχιστο 4 με 5 άτομα προσωπικό από τα οποία θα ασχολούνται με τον τομέα των εξυπηρέτησης επιβατών, με την ασφάλεια, συντήρηση και ομαλή λειτουργία του υδατοδρομίου, ο χειριστής του σκάφους ασφαλείας και το «dock boy».

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

  • Να παρέχει τις υπηρεσίες του υδατοδρομίου με ίσους όρους σε οποιοδήποτε αεροσκάφος.
  • Να ακολουθεί τις υποδείξεις των αεροπορικών και λιμενικών αρχών.
  • Να ενημερώνει και να τροποποιεί τα Εγχειρίδια Υδατοδρομίου.
  • Να εποπτεύει με κατάλληλα μέσα την υδάτινη περιοχή του υδατοδρομίου και να διατηρεί την περιοχή κίνησης των αεροσκαφών ελεύθερη από κάθε εμπόδιο.
  • Να τηρεί και να παρέχει στην Υ.Π.Α. λεπτομερή στοιχεία αεροπορικής κίνησης καθώς και αναλυτικά στοιχεία αναφορικά με τα εξυπηρετούμενα αεροσκάφη, τα πληρώματα, τους επιβάτες, το φορτίο και το ταχυδρομείο.
  • Να διακόπτει τη λειτουργία του υδατοδρομίου, σε περίπτωση που διαπιστώσει την ύπαρξη κινδύνου για την ασφάλεια των πτήσεων.
  • Να συμμορφώνεται με τους ισχύοντες περιβαλλοντικούς όρους.
  • Να μεριμνά για τη συντήρηση των λιμενικών εγκαταστάσεων που χρησιμοποιεί.
  • Να παρέχει τις υπηρεσίες του τηρουμένων των διατάξεων της κείμενης εσωτερικής και κοινοτικής νομοθεσίας περί ανταγωνισμού.

Η προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση αεροσκαφών στα υδατοδρόμια επιτρέπεται υπό τους ακόλουθους όρους:

«Οι πτήσεις πραγματοποιούνται υπό κανόνες πτήσεως εξ’ όψεως (VFR) κατά τη διάρκεια της αεροπορικής ημέρας και υπό μετεωρολογικές συνθήκες εξ’ όψεως (VMC), με την προϋπόθεση ότι τα αναχωρούντα αεροσκάφη έχουν υποβάλλει το προβλεπόμενο από τους κανονισμούς σχέδιο πτήσης. Αμέσως μετά την προσθαλάσσωση κλείνουν το σχέδιο πτήσης, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών Ελλάδος. Η παροχή εξυπηρέτησης πληροφοριών πτήσης και συνέγερσης από την αποθαλάσσωση του υδροπλάνου μέχρι την προσθαλάσσωση του ασκείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Υ.Π.Α. και διέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά στην Πολιτική Αεροπορία».